دانلود مقاله اسلوب های اقناع اندیشه
اسلوب های اقناع اندیشه 1
تجزیه و تحلیل: 2
تقسیم و تنظیم: 3
طرح مسئله و تبیین: 3
نقد و بررسی: 3
روش های تحریک احساس 4
داستانی 4
ادبی 4
موعظه ای 5
حماسی 5
مخاطب شناسی منبر 5
مخاطب: خاص / عام 8
جنسیت مخاطبین: زن / مرد 8
نسبت مخاطب با سیاست: سیاسی / غیرسیاسی 9
گروه سنی مخاطب: جوان / بزرگسال 9
منابع 9
منابع مکتوب 9
منابع غیرمکتوب 14
منبر دارای پیام های کلامی و غیرکلامی است که توسط سخنران به مخاطب ارائه می شود.
ما رفتار کلامی و غیرکلامی را به چندین مقوله تقسیم می نماییم که اسلوب های اقناعی و تحریک احساس در زمره رفتارهای کلامی و ظاهر فیزیکی ، اشاره حرکتی و حرکت ، چهره و رفتار چشمی ، رفتار آوایی ، فضا ، لمس کردن ، محیط و زمان از رفتارهای غیرکلامی محسوب می شوند. (ریچموند، ص 97)
اسلوب در لغت به معنای گونه، راه، شیوه، طریق، طرز، پایه و اساس مقام و لحن و ما به الامتیاز اثر آهنگ سازی با اثر آهنگ ساز دیگر است.
اگر سخنرانی را مجموعه ای متشکل از چند واحد سخن بدانیم، هرواحد از سخن می تواند به صورت های مختلفی اجزای خود را به هم پیوند دهد.
هر کدام از این صورت ها را یک اسلوب می دانیم؛ بر اساس هدفی که از یک واحد سخن و یا مجموعه سخنرانی داریم، اسلوب ها را به دو قسمت اقناعی و احساسی تقسیم می کنیم.
البته به دلیل تأثیرات متقابل اندیشه و احساس، هر یک از اسلوبهای اقناعی، باعث تحریک احساس نیز هستند و اسلوبهای احساسی نیز باعث اقناع اندیشه می شوند؛ ولی در بعضی جنبه اقناع و در برخی جنبه احساس قوی تر است و ازاین رو اسلوب ها را بر اساس وجه غالب آن ها نامگذاری کرده ایم (ملانوری، 170) اما در ساختار یک سخنرانی فقط بر اجرای مهارت های کلامی و اسلوب های اقناعی یا احساسی تکیه نمی کنیم بلکه مهارت های غیرکلامی نیز بسیار مؤثر است. به طورکلی می توان گفت انتظار می رود که سخنران برای مخاطبان خود:
1. دارای دانش کافی باشد؛
2. بیان و اصطلاحات قابل فهم داشته باشد؛
3. دارای نظم و سازمان دهی در گفتار (انسجام در کلام) باشد؛
4. واجد صلاحیت، صمیمی و پرشور باشد؛
5. جذاب و دوست داشتنی باشد؛
6. توانایی برقراری ارتباط داشته باشد. (ریچموند، ص 475)
موارد استفاده : منبع آموزشی و پژوهشی
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه تحقیق جدید: دارد
نظریه های دانشمندان: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 15 صفحه
کد فایل 11 ma
دانلود فایل اصلی و کامل بلافاصله بعد از پرداخت ...