انتخاب موضوع پروپوزال روانشناسی درباره رشد عاطفی کودکان

راه صحیح از بدو تولد ابراز عشق و محبت، احساس امنیت، شادی و نشاط و بازی با کودک در محیط خانواده و محیط آموزشی و پرهیز از به وجود آمدن هرگونه اضطراب، نگرانی، افسردگی، و فشار روحی روانی است.

ایجاد دل بستگی در کودک نسبت به والدین یا اطرافیان، یکی از مهمترین عوامل در به وجود آمدن احساس امنیت در کودکی است و عدم ایجاد آن باعث بروز اضطراب و ناامنی در کودکان شده که با تأثیرگذاری سایر عوامل و کمبودها یا وجود یک ناتوانی یا اختلال، باعث تشدید و یا وخیمتر شدن آن خواهد شد که تأثیر هر یک از این مشکلات ممکن است در تمامی طول زندگی وی ادامه پیدا کند.

والدین مهمترین وظیفه و نقش را در ایجاد دل بستگی و جلوگیری از به وجود آمدن و پیشرفت هرگونه مشکل و اختلال در رشد عاطفی، اجتماعی و رفتاری کودکان، ایفا می کنند.

ایجاد تعامل و روابط مطلوب با کودک توسط والدین و اطرافیان او نیز عامل بسیار مهمی در تقویت رشد عاطفی، اجتماعی و رفتاری کودک می باشد.

تشخیص و شناخت اولیهٔ علت یا علل مشکلات کودکان، با تشریک مساعی و همکاری والدین و با پشتیبانی کارشناسان، مربیان و پرستاران مهدکودک ها، معلمان، مشاوران، روانشناسان، مددکاران، مربیان ورزش و کارکنان پیش دبستانی و کلیهٔ افرادی که در رابطه با کودکان دارای مشکلات یادگیری و مشکلات اجتماعی،عاطفی و رفتاری در محیطهای آموزشی و انواع این محیط ها، با هر توانایی کار می کنند، میتوانند در بهبود وضعیت کودک کمک کنند.