دانلود پروپوزال و پایان نامه توانمندسازی روانشناختی

عنوان پروپوزال و پروژه : اثر آموزش توانمندسازی روانشناختی بر خلاقیت هیجانی و خلاقیت شناختی دانش آموزان دختر پایه سوم دوره اول دبیرستان

مفهوم توانمندسازی روانشناختی

به عنوان یک دستورالعمل ارزشی، مفهوم توانمندسازی شامل نوعی مداخله اجتماعی و تغییر اجتماعی است که به نقاط قوت، شایستگی ها و سیستم های حمایت اجتماعی بستگی دارد که باعث ایجاد تغییر در جوامع می شود. مشکلات یا شناسایی عوامل خطر، یعنی رویکردی است که اثرات را تجزیه و تحلیل می کند. به جای سرزنش قربانیان.


توانمندسازی روانشناختی

مفهوم توانمندسازی برای اولین بار در اواسط قرن هفدهم در روانشناسی مورد استفاده قرار گرفت و از نظر تاریخی به عنوان فرآیند قدرت دادن یا توانمندسازی دیگران توصیف شده است. به دیگران کمک کنید تا به خودشان کمک کنند. در توصیف های معاصر از توانمندسازی، این اصطلاح رایج و شناخته شده است. اصطلاحی است که اغلب در جامعه استفاده می شود.
تعاریف مدرن مشابه تعاریف تاریخی هستند، اما تعاریف مدرن گسترده تر هستند و شامل فرآیند توانمندسازی دیگران برای به دست آوردن کنترل و قدرت می شوند.مفهوم توانمندسازی شامل تمرین افزایش قدرت از افراد به جوامع بزرگ است تا افراد و گروه های جمعی بتوانند تصمیم بگیرند. و اقداماتی برای بهبود وضعیت آنها این توصیف توانمندسازی را به عنوان راهی برای توانمندسازی افراد برای داشتن یا تفویض اختیار توضیح می دهد.
مکان‌های زیادی وجود دارد که مفهوم توانمندسازی روانشناختی از جمله در محیط‌های حرفه‌ای می‌تواند رخ دهد. در محیط‌های حرفه‌ای، توانمندسازی را می‌توان به عنوان فرآیند تشویق کارکنان و اجازه دادن به آنها برای بهبود کیفیت و شرایط محیط کارشان تعریف کرد. توانمندسازی همچنین به کارگران این امکان را می‌دهد تا فرآیند خدمت به سازمانی را که در آن کار می‌کنند، بهبود بخشند، اشکال مختلفی از توانمندسازی مانند توانمندسازی فردی، توانمندسازی اجتماعی و توانمندسازی سیاسی وجود دارد.


مباحث مفهوم توانمندسازی روانشناختی


مسائل مربوط به مفهوم توانمندسازی روانشناختی در ارتباط با تکثرگرایی فرهنگی مهم است، به ویژه توانمندسازی با شایستگی فرهنگی مرتبط است زیرا هر دو بر نحوه تجربه گروه ها موضوعاتی مانند نژادپرستی و تبعیض تمرکز می کنند، زیرا مفهوم توانمندسازی به تغییر و بهبود کیفیت کمک می کند. از منظر عدالت، توانمندسازی اجتماعی شامل دادن حق تصمیم گیری و انتخاب به افراد و اجازه دادن به آنها برای عمل به آن تصمیمات و انتخاب هاست.
مفهوم توانمندسازی روانشناختی می تواند در درون افراد ایجاد شود تا به نابرابری های زندگی آنها رسیدگی کند، یا می تواند در سراسر جوامع ایجاد شود تا به گروه های بزرگتر کمک کند تا موقعیت های زندگی خود را کنترل کنند. به مشارکت بیشتر در سازمان ها و تلاش های حمایتی.علاوه بر این، مفهوم توانمندسازی روانشناختی می تواند احترام کسب شده، روابط اجتماعی قوی تر با دیگران و احساس ارتباط با جامعه بزرگتر را تسهیل کند.


تجسم مفهوم توانمندسازی روانشناختی


فرايند توانمندسازي فراتر از دستيابي به قدرت در روانشناسي است، توانمندسازي نيز مستلزم تغيير در طرز تفكر افراد است تا آگاهي و تفكر انتقادي رخ دهد.علاوه بر اين، مفهوم توانمندسازي در روانشناسي چيزي نيست كه بتوان به ديگران تحميل كرد. یک فرد تلاش می کند و یا گروه توانمندسازی دیگران باید شرایطی را ایجاد کرد که توسعه آنها را تسهیل کند و نباید آن را اجبار کرد.
مفهوم توانمندسازی روانشناختی توضیح می‌دهد که توانمندسازی شامل فرآیند تغییر باورها و نگرش‌ها در درون خود یا در میان دیگران است که متعاقباً منجر به تغییر اجتماعی می‌شود .


آگاهی انتقادی در مفهوم توانمندسازی روانشناختی


یکی از جنبه های اساسی نظریه و مفهوم توانمندسازی روانشناختی، توسعه آگاهی انتقادی در افرادی است که سعی در ایجاد تغییر در تفکر خود دارند، زیرا آگاهی انتقادی فرآیند شناخت ظلم و اقدام علیه این ستم پذیرفته شده است. از جمله تئوری‌های توانمندسازی، توسعه آگاهی انتقادی را به‌عنوان سه فرآیند شامل روان‌شناسی، شناسایی گروهی، آگاهی گروهی و اثربخشی توضیح می‌دهد.
این فرآیندهای روانی معمولاً یکی پس از دیگری یا به طور مستقل یا در ترکیب با یکدیگر اتفاق می‌افتند.از این میان اولین فرآیند شامل رویه‌های شناسایی گروهی است.شناسایی گروهی به‌عنوان شناسایی تجربیات و نگرانی‌های مشترک، ترجیحات گروهی، فرهنگ و هنجارها توصیف می‌شود. دومین فرآیند روانشناختی آگاهی انتقادی شامل آنچه آگاهی گروهی نامیده می شود، آگاهی گروهی عبارت است از درک اختلاف موقعیت و قدرت بین گروه های مختلف.
سومین فرآیند آگاهی انتقادی، خودکارآمدی یا کارآمدی جمعی است که به افزایش باور و اعتماد به توانایی انجام یک کار یا مسئولیت خاص اشاره دارد، به عنوان مثال مفهوم توانمندسازی در رابطه با کارآمدی به درک افراد از توانایی خود اشاره دارد. برای ایجاد تغییرات اجتماعی، جایی که آگاهی انتقادی نقش مهمی در توسعه توانمندسازی دارد، زیرا گروه‌ها و افراد به توانایی خود در ایجاد تغییر باور دارند و احتمال بیشتری دارد که توانمند شوند.


مشاوره در مفهوم توانمندسازی روانشناختی


در مشاوره، مفهوم توانمندسازی روانشناختی به عنوان راهی برای تمرکز بر مسائل کمبود نیرو، که به عنوان نقص های شناختی نیز از آن یاد می شود، و واسطه نقشی که کمبود نیرو در شکل گیری و حفظ مشکلات اجتماعی ایفا می کند، دیده می شود. در مشاوره و راهنمايي.با تمركز بر باورهاي مراجعان در مورد خود، اين تمركز مي تواند مراجعان را در ايجاد تغيير يا تغييري كه براي خود مي خواهند و تغييري كه مي خواهند در ديگران ببينند سهيم كنند.
این کمک به تغییر اغلب به عنوان تغییر اجتماعی و اجتماعی نامیده می شود و از این رو نقش مفهوم توانمندسازی در مشاوره نشان دهنده دیدگاه جدیدی از مشاوره است، زیرا مفهوم توانمندسازی ممکن است منجر به توسعه برنامه ها و سیاست هایی شود که ایجاد کنند.
محیط های فعال در مشاوره، مفهوم توانمندسازی اغلب در سطح فردی تصور می شود، زیرا توانمندسازی فردی ممکن است در روانشناسی به عنوان توانمندسازی روانشناختی نیز شناخته و توصیف شود، توانمندسازی در محیط های مشاوره شامل کار با مراجع برای ایجاد تغییراتی است که می خواهند در زندگی خود ایجاد کنند. در روانشناسی سه جنبه تشریح شده است که جنبه های توانمندسازی فردی یا روانی عبارتند از: فردی، تعاملی و رفتاری.

به این صورت توصیف می‌شود که مردم درباره خود فکر می‌کنند و شامل مفاهیمی مانند خودکارآمدی و انگیزه است، که در آن مؤلفه تعاملی به محیط‌های اجتماعی و نحوه تفکر و ارتباط افراد در مورد محیط اجتماعی خود اشاره دارد، و آخرین مؤلفه رفتاری به اعمال افراد مربوط می‌شود. تأثیر خود را در محیط اجتماعی و سیاسی اعمال کنند، جایی که این امر از طریق مشارکت در سازمان‌ها و فعالیت‌های اجتماعی حاصل می‌شود، درک این سه مؤلفه در مشاوره روابط مهم است زیرا قدرت در هر سه مؤلفه برای توانمند شدن افراد ضروری است.


مشخصات این پروپوزال و پایان نامه:


عنوان پروپوزال و پروژه : اثر آموزش توانمندسازی روانشناختی بر خلاقیت هیجانی و خلاقیت شناختی دانش آموزان دختر پایه سوم دوره اول دبیرستان
موارد قابل استفاده از این پروپوزال و پروژه: آموزش پروپوزال نویسی – برای درس روش تحقیق و سمینار و کلیه امور پژوهشی مرتبط
شامل همه قسمت های یک پروپوزال استاندارد: مقدمه – بیان مسئله – اهمیت و ضرورت – پیشینه – اهداف جزئی و کلی – فرضیه ها - تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها – روش - جامعه، نمونه و روش نمونه گیری – ملاک ورود و خروج – ابزار - روش اجرا - روش تجزیه و تحلیل اطلاعات - منابع فارسی و انگلیسی
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحه پروپوزال و پایان نامه : 25+112 صفحه
کد فایل : 90


هدیه ویژه : این پروپوزال همراه با فایل کامل پروژه می باشد. پس از خرید پروپوزال فایل کامل پایان نامه همین موضوع به عنوان هدیه در اختیار شما قرار می گیرد.


دانلود این فایل پس از پرداخت امکان پذیر است.

قیمت : 42500 تومان

خرید از این سایت کاملا امن و تحت نظارت بانک مرکزی است.


دسته بندی موضوعی نمونه پروپوزال های آماده ویژه درس روش تحقیق

پروپوزال های روانشناسی مشاوره و علوم تربیتی

پروپوزال های روانشناسی مشترک همه گرایش ها

پروپوزال های روش تحقیق روانشناسی

پروپوزال های روانشناسی تربیتی

پروپوزال های روانشناسی بالینی

پروپوزال های روانشناسی عمومی

پروپوزال های روانشناسی کودکان استثنایی

پروپوزال های روانشناسی صنعتی سازمانی

پروپوزال های علوم تربیتی

پروپوزال های مدیریت آموزشی

پروپوزال های ارشد مشاوره

پروپوزال های مدیریت

پروپوزال های مدیریت بازرگانی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی بین الملل

پروپوزال های مدیریت بازرگانی بازاریابی

پروپوزال های مدیریت بازاریابی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی داخلی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی مالی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی تحول

پروپوزال های مدیریت دولتی

پروپوزال های مدیریت دولتی منابع انسانی

پروپوزال های مدیریت دولتی تحول

پروپوزال های مدیریت دولتی مالی

پروپوزال های مدیریت اجرایی

پروپوزال های مدیریت اجرایی استراتژیک

پروپوزال های مدیریت اجرایی بازاریابی

پروپوزال های مدیریت صنعتی

پروپوزال های مدیریت صنعتی مالی

پروپوزال های مدیریت صنعتی تولید

پروپوزال های مدیریت صنعتی منابع انسانی

پروپوزال های مدیریت مالی

پروپوزال های مدیریت منابع انسانی

پروپوزال های مدیریت بیمه

پروپوزال های مدیریت فناوری اطلاعات

پروپوزال های مدیریت جهانگردی

پروپوزال های مدیریت سیستم اطلاعاتی

پروپوزال های مدیریت تکنولوژی

پروپوزال های مدیریت MBA

پروپوزال های حساداری

پروپوزال های ارشد حسابداری

پروپوزال های پرستاری

پروپوزال های ارشد پرستاری

پروپوزال های تربیت بدنی

پروپوزال های تربیت بدنی فیزیولوژی ورزشی

پروپوزال های تربیت بدنی رفتار حرکتی

پروپوزال های تربیت بدنی مدیریت ورزشی

پروپوزال های ادبیات فارسی

پروپوزال های زبان و ادبیات فارسی