موضوع جدید روانشناسی

اگر به دنبال یک موضوع جدید برای پروپوزال روانشناسی هستید پیشنهاد ما کار بر روی « رابطه رشد هیجانی عاطفی و اجتماعی با رفتار کودک ...» می باشد که البته باید این موضوع با کمک متغیرهای دیگر تکمیل شود.


بعضی از عوامل در محیط خانوادگی بستگان درجه یک و محیط جامعه کودک که می تواند بر رشد تأثیر بگذارد.

رابطه کاملاً مستندی بین محیط نامساعد، شیوه ها و رهیافتهای نه چندان مثبت و مطلوب پدری و مادری، با مشکلات رفتاری و عاطفی کودکان وجود دارد. 

لااورا بر روی رابطه یادگیری و سلامت عاطفی که این عوامل را به هم ارتباط میدهد، مطالعه و بررسی هایی انجام داد و استدلال کرد که کودکان نمی توانند به طور موفقیت آمیزی یاد بگیرند، مگر اینکه از سلامت عاطفی هیجانی آنها مطمئن شده باشیم.

به معنای دقیق کلمه، افسردگی و ناراحتی عاطفی، به صورت قابل توجهی می تواند توانایی کودک را در دستیابی به برنامه آموزشی، کاهش داده و تضعیف کند.

سایر مطالعات نیز از این دیدگاه حمایت کرده اند که کودکان برای یادگیری به طور مؤثر و ایجاد روابط اجتماعی مطلوب، لازم است از نظر عاطفی با ثبات و پایدار باشند.

همه کودکان، گاهی هیجان ها و عواطف،  آشفتگی ها و ناآرامی ها ، حالتهای عاطفی ناپایدار مثبت و منفی را تجربه می کنند.

مراحل خاص رشد، ممکن است از نظر عاطفی هیجانی مشکل تر از سایر مراحل باشد، برای مثال، کودکان نوپای بسیاری، همان طور که برای تسلط بر هیجان ها و احساساتشان و تشخیص نیازهای دیگران در تلاش، تقلا و کشمکش هستند، حالتهای هیجانی عاطفی مشکلی را متحمل می شوند.

گذرها یا مراحل انتقال از هر نوع، برای مثال، اغاز مهد کودک، به کلاس بالاتر رفتن در مدرسه، تغییر خانه و یا هر تغییری در ترکیب خانواده، می تواند از نظر هیجانی عاطفی مشکل ساز باشد.

به هر حال، کودکان همچنین، ناتوانی های متفاوتی در این رابطه و در حل مشکلات هیجانی عاطفی، بسته به شخصیتها و تجاربشان، دارند.

اکثر مشکلات هیجانی عاطفی برای کودکان، موقتی و زودگذر هستند و اگر کودک حالت هیجانی عاطفی نرمال و پایداری داشته باشد، با زمان و کنترل حساس، می توان بر آن ها غلبه کرد.

به هر حال، بعضی از کودکان، مشکلات هیجانی عاطفی روزمره حادتری را تجربه می کنند، که می تواند بر رشد یادگیری و اجتماعی آنها با شدت بیشتری و در طی مدت زمان طولانی تری تأثیر بگذارد.

مشکلات هیجانی عاطفی احتمال دارد منشاء و ریشه مشکلات رفتاری باشد و یا از این مشکلات ناشی شود.

مسائل هیجانی عاطفی ممکن است به سایر مشکلات یادگیری یا ناتوانی ها و یا مشکلات کودک در دستیابی به برنامه آموزشی یا  پذیرش اجتماعی در محیط مرتبط شود.

بعضی از مشکلات هیجانی عاطفی می تواند نتیجه تجربیات دشوار در محیط دوران کودکی کودک باشد، مانند، بیماری، خشونت و بدرفتاری، یا غفلت و سهل انگاری، یا  تجارب آسیب زا ( تروماتیک).