انجام پروپوزال پایان نامه ارشد روانشناسی

ــ موضوع پروپوزال پایان نامه از قبل باید تأیید شده باشد اگر موضوع پروپوز التان را از قبل با استاد یا گروه هماهنگ نکرده اید، و حالا میخواهید یک پروپوزال پایان نامه آماده شده را (بی خبر ) به آنها تحویل دهید، باید منتظر بی احترامی به استاد است که بدون هماهنگی و کسب تکلیف از او، یک موضوع را تبدیل به پروپوزال پایان نامه کنیم و به او تحویل دهیم.

ــ وجود نقص در بندهای مختلف پروپوزال پایان نامه گاهی پروپوزال پایان نامه را می نویسیم، اما کامل نمی نویسیم. مثلا بخش بیان موضوع را پر می کنیم، اما اهمیت و ضرورت را خالی می گذاریم؛ یا همه اجزای روش شناسی تحقیق را مشخص و تکمیل نمی کنیم. 

ــ اشتباه در انتخاب فرم پروپوزال پایان نامه خواهد خورد. 

ــ عدم رعایت فرمت پروپوزال پایان نامه ممکن است از نظر شما این اشکال، خیلی پیش پاافتاده به نظر برسد، اما شک نکنید که در مطالعه اساتید، حتی این موارد هم از نظر دور نمی ماند و اتفاقاً جزو مشکلات رایج در پروپوزال پایان نامه نویسی است.

دانشجویان در نگارش برخی از قسمتهای پروپوزال پایان نامه، به ویژه بخش مراجع، یا تکمیل کردن جدول زمان بندی، یا پانویس كل استفاده بیش از حد

ــ  روابط، جداول، 9 اشکال تا جایی که ممکن است از روابط، جداول و اشکال در پروپوزال پایان نامه استفاده نکنید.

پروپوزال پایان نامه بیشتر جنبه توصیفی و مفهومی داشته و در قالب مفاهیم کلی بیان می شود. پس بهتر است جزئیات در آن ذکر نشود.