مشاوره تخصصی پروپوزال نویسی روان پرستاری

براساس این پیش بینی و پیش نگری است که پژوهش می تواند ادامه یابد. پروپوزال یا طرح تحقیق، خلاصه ای از طرح و بیان کلیه مراحل است که برای رسیدن به هدف یا اهداف پژوهش است که باید طی شود.

بنابراین، به هرمیزان که در مرحله تدوین نقشه کار، دقت بیش تر شود در ادامه کار مشکلات کم تر خواهد بود.

همانطور که قبلاً اشاره شد، جستوجوی کافی و تسلط پژوهشگر بر منابع و مبانی نظری و نیز پیشینه پژوهش، شناخت متغیر یا متغیرهای پژوهش، سؤال ها یا فرضیه ها، روش پژوهش، جامعه و نمونه، ابزار جمع آوری اطلاعات و پیش بینی محدودیتهای احتمالی، موجب تسهیل کار در فصول و مراحل بعدی خواهد شد.

انتخاب شتابزده، بدون جستوجو کافی و عدم مطالعه و در نتیجه، عدم آشنایی لازم با ابعاد مسئله، موجب بروز مشکلات ودشوارهایی می شود که گاه امکان برگشت و اصلاح آن کمتر وجود دارد، چرا که موضوع در گروه تخصصی مربوطه مصوب شده وزمان هم اقتضا نمی کند و امکان تغییر آن کمتر امکان پذیر است.

در نتیجه، گاه وضعیتی پیش می آید که دانشجو مجبور است موضوع را با تمام کاستی هایی که ناشی از شتابزدگی در انتخاب بوده را ادامه دهد و به هر قیمتی آن را به سرانجام برساند.

البته برای اصلاح عنوان، با تهیه و پیشنهاد اصلاحیه با نظر و تأیید استاد راهنما به گروه مربوطه، می تواند تغییراتی انجام شود.