راهنمای انتخاب موضوع پایان نامه در مورد مهارتهای اجتماعی

بعضی از شما وقتی که در یک موقعیت تهدید زای اجتماعی قرار می گیرید، به نشانگان بدنی اضطراب خود بیش از حد توجه می کنید و بعضی از شما نیز ممکن است در این موقعیتها دچار حملات وحشتزدگی شوید، به طوری که هر لحظه امکان داشته باشد که کنترل خودتان را از دست دهید و اگر فردی در آن لحظه اطراف شما باشد بتواند صدای تپش قلب، خشک شدن دهان، عرق کردن کف دست و سایر علائمی که در شما ایجاد می شود را حس کند.

شما بیش از چیزی که احساس می کنید بر اضطرابتان کنترل دارید.

همچنین این مسئله را تشخیص خواهید داد که وقتی مضطرب می شوید، در مقدار چیزی که مردم می توانند در مورد بدن شما ببینند، برآورد افراطی می کنید.

احساسات شما از اضطراب، تجربه منحصر به فرد و بخصوص است، افراد دیگر نمی توانند افزایش ضربان قلب، عرق کردن کف دست و یا لرزش زانوهای شما را ببینند.

بعضی از شما بعدها به این نتیجه می رسید که مهارتهای اجتماعی شما در موقعیت اجتماعی ناکافی است.

برای مثال عدهای از شما ممکن است این عقیده را داشته باشید که همیشه سخنران بدی هستید و بنابر این در موقعیتهای صحبت کردن در برابر جمع احساس ناخوشایندی زیادی داشته باشید.

در طول این درمان، شما تشخیص خواهید داد که عملکرد اجتماعی واقعی شما آن جوری هم که فکر می کنید، بد نیست و مهارتهای ضعیف اجتماعی دلیل ناخوشایندی شما در موقعیتهای اجتماعی نیست.

در حقیقت، بسیاری از مردم در این جهان وجود دارند که از نظر مهارتهای اجتماعی از شما هم ضعیف ترند اما از نظر اجتماعی مضطرب نیستند.