پیشنهاد یک موضوع جدید روانشناسی کودکان

پیشرفتها در علم و دانش پزشکی، برای مثال، به ما اطلاعات فراوانی در مورد عملکرد مغز و تأثیر آن بر یادگیری را در مقایسه با گذشته می دهد اگرچه این دانش همیشه همانند پرورشکاران تغییر نمی یابد. تعدادی نظریه درباره یادگیری گفته شده است. هر نظریه ای لحظه ای از زمان را منعکس می کند نظریه ها درآمد و شد بوده و در اثر تغییرات جامعه فرومی پاشند. ما مطالب جدیدی آموختهایم مبنی بر اینکه نظریه ها باید تغییر کرده انطباق یافته و یا اصلاح گردند. اگرچه تعداد مطالب کلیدی وجود دارند که ما درباره آموزش میدانیم کیے بااهمیت مستند و یادگیری بہائے بالاترین نقطه اعلاء برای تمامی یادگیرندگان می رسانند:

* یادگیری یک فعالیت اجتماعی است

* کودکان بیشترین میزان یادگیری را از فعالیتهای مشارکتی دارند.

* تجاربی که به صورت دیگری به دست آورده شده اند باید با یادگیری ای که در دوران خردسالی اتفاق میافتد پیوند یابند

* یادگیری در مراحل اولیه کودکی باید بافت سازی شده و به دور از تجارب دنیای واقعی نباشند. با در نظر گرفتن این نکات در ذهن، تعدادی اصول پایه ای نیز هستند که تجارب یادگیری مفید برای تمامی کودکان را تائید می کند با توجه به کودکان باهوش و مستعد بعضبی اصول شامل:

* همه کودکان حق یک آموزش چالش برانگیز مناسب و برآورد کنندهی نیازهای شخصی شان را دارند.

* هر شخصی خصوصیات ویژه ای در مقابل تواناییها و قابلیتهای فراوان دارد که باید شناخته، پرورش داده و به یک میزان ارزش داده شوند.

* شناخت خصوصیات توانایی شخصی صرفاً از طریق ارتباط با والدین و یا اشخاص مهم دیگری که در زندگی فرد هستند امکان پذیر است.

★ چالش مناسبی باید در تمامی ابعاد خصوصیات توانایی شخصی در نظر گرفته شود.

* کلید شناخت توانایی های شخص در قید فرصتهای چالش برانگیز مناسب واقع شده است.

* خطاها در مرحله یادگیری بسیار مهم هستند بنابراین فرصتهای چالش برانگیز مناسب ممکن است نیازمند چالش هایی باشد که شخص را به نقطه شکست برساند صرفاً به وسیله یک شخصیت ملی امکان شکست وجود ندارد.

* نظام آموزشی فراگیر قوی ترین چارچوب حمایتی برای پیشنهاد فرصتهاست تا مانع کم آموزی بوده و وسیله چالش مناسب در طول دامنه تواناییها را مهیا کند. این اصول چهارچوب کلی یادگیری را که در فصول قبلی مورد بحث قرار گرفته اند شکل داده است و اگر انتخاب شوند یک چهارچوب برای نیازهای یادگیرندگان باهوش و مستعد نشان میدهند.


موضوع پیشنهادی تحقیق روانشناسی :

مقایسه سبک های یادگیری و شناختی دانش آموزان با استعداد و دانش آموزان عادی